top of page
  • Writer's pictureיוסי דבש

קופירייטר, יש חיה כזו

Updated: Feb 6, 2018

עשיתם כבר הכול. בניתם אסטרטגיה מדהימה, תכנית שיווקית מרהיבה, מוצר מוצלח ובלעדי. רק מה, חסרה הנגיעה הזו שתהפוך את המוצר לנחשק. מישהו ראה קופירייטר בסביבה?



מיומנו של קופירייטר: "תנו לי כמה מילים ואני אכין לכם איזה מעדן משובח, שכולם יתפתו לקחת. אתבל, אפלפל, אקפיץ, אוסיף קצת מיץ ואפציץ בטונה של מרכיבים מעולים לעילא ולעילא." כך יכול להישמע קופירייטר קריאטיבי ומלא אמביציה שלוקח את המסר השיווקי שלכם צעד אחד קדימה. אבל לא רק בכך מדובר...

תפקידו של הקופירייטר הוא אמנם להשביח את המסר השיווקי שלכם, אבל לא פחות מכך לדעת להביא אותו בצורה הנכונה לקהל יעד הספציפי אליו אתם מכוונים. זה יכול להיות קריאטיבי, זה יכול להיות מכירתי, בארשת רצינית או טון דיבור אחוכי, איך שזה לא יהיה, המסר חייב לדבר בלשון של הצרכן הסופי.

דגשים משולחנו של הקופירייטר

-קופירייטינג לשם לעסק או שם למוצר

שם החברה או המוצר הוא הדבר הראשון אליו נחשף הלקוח. אם שם החברה לא ידבר אליו או במקרה הגרוע יותר ידחה אותו, יכול להיות שהלקוח לא יגיע בכלל למוצר, שהשקעתם בו כל כך הרבה כסף ומחשבה. בבחירת שם העסק או המוצר יש לוודא כי השם פונה לקהל היעד שאתם מעוניינים בו, מדבר בשפה שלהם והינו קליט וזכיר.

-קופירייטינג לשורת מיצוב העסק או סלוגן

זו השורה שמגדירה מי אתם. בשלוש או ארבע מילים צריך הלקוח לדעת מי העסק ומה הוא רוצה למכור לי. יכול להיות שאין ללקוח את הזמן או הסבלנות להקדיש יותר מזה. לכן כדאי להקפיד על בהירות, משפט קצר וזכיר, ובכל זאת, אם אפשר כזה שנותן קריצה המשאירה טעם טוב ללקוח.

-קופירייטינג לפרופיל חברה

אולי לא הרבה קוראים את פרופיל החברה, אבל אלו שכבר מתעניינים בכם ורוצים לדעת יותר, אלו לקוחות שככל הנראה מעוניינים במוצר שלכם, לכן כדאי להקדיש לתהליך הקופירייטינג של פרופיל החברה מחשבה. לכתוב בצורה בהירה ופשוטה, להעביר את מהות החברה: מי החברה? מה מטרותיה, חזון ושירות בקיצור ולעניין, אבל גם פה עם ניחוח משלכם, כזה שמעביר את אופי החברה בצורה הטובה ביותר: רציני, רשמי, נעים, כייפי, אליטיסטי, בגובה העיניים- פשוט מה שאתם.

-קופירייטינג לדף מוצר או דף נחיתה

אם כבר הגיע הקורא אל דף המוצר או דף הנחיתה שלכם, השתדלו להעביר לו את המסר בלי הרבה בלבולי מוח. מה אתם מוכרים? למה זה שווה ללקוח? ואיך להמשיך את תהליך המכירה. גם כאן הטקסט צריך להעביר מקצועיות, רצינות ושיש על מי לסמוך. גם כאן, מעבר למילים, צריכה לעבור תחושה שמעבירה את אופי החברה –אם זה תורם לעניין כמובן...

-קופירייטינג למודעת גוגל adwords

אם יש משהו שמתמצת את תהליך הקופירייטינג זה מודעות ה-adwords, ויש כמובן את טוויטר. כאן במספר תווים מצומצם יש להעביר את המסר ללקוח הפוטנציאלי, לגרום לו להבין וללחוץ כדי לשמוע יותר. זה אולי נראה קל, אבל אל תשכחו שחוץ מכם יש עוד כמה מתחרים. אז מה הסיבה שהוא ילחץ על המודעה שלכם? יש כמה: תנו לו תועלת, קצרו במילים אך עשו זאת מעניין וקורץ, היו שונים מכל האחרים, וכמובן נסו כמה וורסיות עד שתמצאו את הטובה ביותר. אם לא מצאתם, פשוט תתקשרו.

אז עד שניפגש, אילה ליכה. או בעברית (כך נראה לי) להתראות.

0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page