top of page
  • Writer's pictureיוסי דבש

צירי כתיבה יצירתית

Updated: Feb 6, 2018

שבתם, חשבתם, כתבתם וכלום לא יצא. אז איך בכל זאת עושים את זה ובמה יכולה כתיבה יצירתית לקדם את העסק שלך?


על החלון ישבתי וזיכרון כתבתי.

אוף זה לא טוב, אני צריך פתיחה אחרת למאמר. מה עושים? מאיפה מביאים? מה יגרום לכם עכשיו להמשיך לקרוא את הכתבה? באמת שאלה טובה. מה אתם מסתכלים עליי? תסתכלו על הצד השמאלי של המוח. הוא אחראי על זה.



בקיצור, לכתוב יצירתי זה לא פשוט, אבל גם לא כל כך מסובך. כל מה שצריך זה תרגול, ידע, קריאה ו...יצירתיות. כי כתיבה יצירתית לא רק שהיא מעניינת יותר וסוחפת יותר, היא גם כלי מצוין למינוף העסק.

כתיבה יצירתית. למה?

ראשית, כי כתיבה יצירתית הופכת את הטקסט לקריא ונגיש יותר, מתיידדת עם הקורא ומעבירה את המסר השיווקי או כל מסר אחר בצורה נעימה יותר, כתיבה יצירתית היא פשוט משכנעת הרבה יותר. תראו איך עולם הפרסום עובד? כל קוטג', חטיף, בייגל, או אבקת כביסה זוכים לעטיפה מהודרת, שיווק מאסיבי וטונה של יצירתיות. ולמה? כדי לבלוט, להיות מעניין ואטרקטיבי יותר, בעולם המוצף באינסוף מסרים המנסים ללכוד עוד שנייה מתשומת ליבו של הלקוח.

כמו בטלוויזיה, בעיתונות וברדיו, כך גם באינטרנט, המלחמה על תשומת לב הגולש היא עיקשת. את העניין אצל הגולש אפשר ליצור בכל מיני דרכים: וידאו, תמונות, משחקים, אינטראקציות שונות ותוכניות מסרים וכמובן באמצעות התוכן!

התוכן הוא האמצעי החשוב ביותר באינטרנט ולמעשה עליו הכול מתבסס. בלי מילים לא הייתה רשת, לא היו מנועי חיפוש, לא היו מחפשים, לא היה ידע. התוכן הוא הכלי החשוב והעצמתי ביותר ברשת וככזה חשוב שיהיה טוב. אחת הדרכים להפוך אותו למעניין וקריא היא כתיבה יצירתית. לא תמיד זה מתאים, צריך לדעת כמה ואיך, אבל זה בהחלט מושך את הקוראים.  

חישבו איך כותרת אחת יכולה לגרום לכם לקרוא או לא לקרוא כתבה שלמה? איך מודעה ממומנת בגוגל תשפיע עליכם בתהליך הבחירה? ותבינו את כוחם של המילים.

כתיבה יצירתית. איך?

איך עושים את זה? אז ככה, יש את השיטה הסיזיפית: כותבים וכותבים וכותבים ומפעילים את התאים עד שזה בא. ויש שיטה פשוטה יותר והיא הולכת ככה. זה קצת מזכיר לי אפיית עוגה (לא שפעם אפיתי):

1. מבררים מהו נושא המאמר ואוספים עליו מידע רלוונטי באינטרנט. (עוגה כושית ומה המצרכים שצריך?)

2. בונים שלד ראשוני של המאמר הכולל פתיח, סדר כרונולוגי של הגשת הדברים וסגירת המאמר (קיצר מתי שוברים ת'ביצים, מתי הקמח הסוכר, מתי לשים ומתי מקשטים).

3. כותבים בצורה חופשית את המאמר/כתבה לפי הכרונולוגיה שסידרנו (שלב הכנת הבצק).

4. מוסיפים כותרות, תתי כותרות, הדגשות, עריכה ושינויים בגוף המאמר (פה מוסיפים את השוקולד, הסוכריות, העוגיות, מתחיל להיות יצירתי..).

5. קמים בהפתעה ועוזבים את המאמר (מכניסים את העוגה לתנור...).

6. חוזרים אל המאמר ב'עיניים חדשות', נקודת מבט חדשה שתעזור לשפר, לערוך, לקצץ ולהוסיף ולהיות יצירתיים! (בניגוד למאמר פה העוגה ככל הנראה כבר לא תשתנה- אם יצאה בטעות עוגת גבינה, תאכלו אותה..)

7. מעלים את המאמר לאתר ומחכים לתגובות...(איך יצא? טעים? באמת? היא לא לבנה מידיי?)

בתיאבון!


0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page